Bosse status!

Priffe åkte från mig för typ två veckor sedan, men jag har såklart inte stått hästlös med tanke på att vi har lilla Bosse i stallet. I veckorna som gått har vi longerat och gått på promenader varje dag, vilket lillskiten har tyckt varit väldigt roligt!
Och nu blir det kanske inte så att jag får hem den nya förens i januari så då kommer jag fortsätta ta hand om Bosse. Planerna är att han ska börja longeras lite med ryttare på ryggen nu när han förstår så bra hur man går runt i en cirkel, till och med börjat galoppera på volten runt mig.
 
Annars så är han lika mysig som vanligt och älskar alla människor! När man ropar på honom i hagen kommer han i full galopp den lilla godingen!
 
I och med all motion nu har han även börjat gå ner i vikt och börjar bli väldigt tjusig i kroppen. så inte nog med allt, vi har även börjat gå i tankar att ställa ut honom till våren, han är ju renrasig welsh mountain.
Så under våra promenader har jag även börjat öva på att springa med honom bredvid mig och att han ska stå fint! Det ska bli riktigt spännande! :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0