Mysig stallvistelse!

Jag har precis kommit hem från stallet och klockan är kvart över nio nu i skrivandets stund! 
Började med att rida och fixa Priffe, han var superfin och efteråt så tvättade jag hovarna och stog och borstade i evigheter! 
Efter det tog jag in Bosse och började rent av sanera honom, han såg mer ut som en lerskulptur än en häst... Men efter lite om och men i ett stort rökmoln i stallet så började pälsen dyka upp... Passade på att göra rent hans svans också som var så skitig, tvättade den i en hink med tvål och vatten för jag ville inte gå ut till spolplatsen när jag är själv med honom, han är inte helt van vid det än! Men det gick lika bra med hinken! 
Flätade den sedan och var så uppe i varv att jag bestämde mig för att knoppa manen på honom också och kunde när jag var klar konstatera att han kommer vara snyggast (och sötast) på alla dressyrbanor i världen i framtiden! 

( om man rakar honom också iof)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0