God jul och gott nytt år!








Jag hade en supermysig julafton igår med hela familjen, hästarna och pojkvän! 
Började som vanligt att gå upp till stallet vid åtta på morgonen för att äta julgröt med alla i stallet, efter det red jag ut på Dallas och Amanda med hennes häst och gick sedan in i manegen och trimmade lite! Dessvärre fick Dallas en spark av Amandas häst påväg hem och som oturligt nog träffade och spräckte ett litet hål i en artär i benet så det bara forsade och sprutade blod, som tur var vi nära stallet och stallägaren hjälpte oss att lägga tryckförband och spongostan (en speciell svamp/bomull som man lägger på stora blödningar) och vi fick stopp på det hela och Dallas mår bra igen och skadade sig inte mer en såret! Efter det var över och allt blod var borttvättat så gick jag med Anna när hon skrittade ut på palten! :) 

Sen var det julmat och julklapps utdelning, julklappsleken och rita gissa spring resten av kvällen! 
Vi fick dessutom luftgevär av pappa i julklapp så det var också en del av julens underhållning, och gissa vem som vann skjutningen? ;) 
Gick och la mig ganska tidigt och vaknade pigg imorse, men har ändå bara legat och kollar film typ hela dagen ;) 

Hoppas ni alla hade en trevlig jul precis som jag! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0