Hej!

Igår slängde jag in handpenning på en knasig fyra årig irländsk ponny som endast varit i Sverige i två veckor! 
På måndag ringer jag Ale djurklinik för att boka besiktning och går han igenom har jag ett enormt jobb framför mig, men jag har aldrig varit rädd för att få kämpa! 

Tyvärr som många irländska ponnyer har han inte fått en bra första tid i livet och är rädd för hastiga rörelser, rädd när man hoppar upp i sadeln och även rädd när man lägger på sadeln. Men så fort han inser att man inte kommer göra honom illa tror jag att han kommer ha den mest tillgivna och keligaste ponnyer jag någonsin kommer ha! 

Jag var inte helt säker om jag har hittat rätt, utan detta är en enorm chansning helt enkelt och det kommer antingen gå kanon eller åt helvete, men det ska bli spännande! 
Ett litet minus är också att jag kommer se lite lång och stor ut på honom, han är en väldigt kompakt ponny med smal hals, litet huvud och som sagt, kompakt kort och liten, men med fin extriör, med härliga höga gångarter! Med stort plus för stor galopp! 
Men eftersom jag inte ska ha honom så länge så gör det inte så mycket att jag kommer se lång ut på denna lilla skit! 


Här är en liten Screenshot på filmerna, där man inte ser så mycket, går han igenom besiktningen så kommer det ut fler bilder. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0