Att känna sig utnyttjad!?!

Just nu rider ju jag en storhäst vid namn Linus men jag tror dock inte jag kommer att fortsätta! 
Det är såhär att jag känner mig sjukt utnyttjad! Jag har honom tre dagar i veckan och av dessa dagar ska jag tydligen bara rida ut, och jag känner bara "jahopp?" Jag sa ja till att ha Linus för att kunna utveckla min ridning och träna på och med storhäst för det var det jag trodde jag skulle göra, hur mycket utvecklas man på uteritter? 

 Ägaren säger att det är såå skönt att ha honom riden när hon kommer till stallet, och att jag ska rida ut honom innan det blir mörkt osv. Men så ska tydligen hon ta passen i paddocken?
bara för att han är lite fjompig ute så ska JAG ta den biten så hon kan ta och rida innanför de där jävla staketen eller vadå?? Synd är bara att innanför de där staketen är det så annorlunda, det blir mer riktig ridning, inte för att man inte "rider " ute men de flesta hästmänniskor förstår nog vad jag menar eller? 

Jag känner mig riktigt ledsen och skulle vilja gå till ägaren och säga allt det här rätt ut och lägga fram ett dilemma för henne, antingen låter hon mig faktiskt rida hennes häst eller så slutar jag hjälpa henne, då kan hon få sköta hästen själv! Får se hur det går....

Men så kommer det där som tar emot... När Linus är mer igång och han ska ridas ordentligt, kommer jag få träna med honom då? För hon litar ju på mig och vill att jag ska rida hennes häst, men kanske senare, så säger jag till henne att jag känner mig lite orättvist behandlad och utnyttjad nu, kommer jag få fortsätta med hästen som jag trivs och tycker om så mycket då? Ska jag fortsätta och se eller ska jag säga Nej redan nu??
Hjälp! 


Nu vill jag absolut inte smutskasta ägaren, för hon är en underbar människa när man lärt känna henne som jag gjort nu, hon har bestämda och alltid bra åsikter och jag tror absolut inte att hon gör såhär avsiktligt, utan hon har frågat mig flera gånger om jag vill hjälpa henne och om det känts bra med allting! Det är lite nu på senare tid som det inte känns så bra och för första gången är jag feg, svag och väldigt obestämd form, kommer jag få träna med honom eller inte? Får jag det kommer jag ju vara jätteglad att jag fortsatte med uteritterna nu och sånt, men om inte? Jag kommer då känna mig lurad och utnyttjad och det är ingenting man kan bli sur på henne för utan detta är mer ett inlägg tillängnat åt mig. att skriva av dessa känslorna och kanske få några bra tips är tanken! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0