Btw,

Måste berätta lite om passet med Otto idag, det var helt galet vad bra han var! Fick igång honom i bakbenen och hade honom helt inom ramen, rakriktad och helt jämn! Red på som fan ett tag så svetten ram på honom, så han fick en skrittpaus på 5 min innan jag körde på igen. 

Passet började med att jag ville skrika och dra av mig håret, han var såååå knäpp, trippig och osamarbetsvillig (gick lite som en krabba och spårade ur med bogar och ben åt alla håll och kanter och i det läget får du INTE bli arg såklart, så visste inte riktigt vad jag skulle göra, så skrittade på långa tyglar en stund och tänkte över vad jag gjorde fel och hur jag skulle RIDA igenom det, efter jag lagt upp en plan så satte jag igång, jävlar vad jag red och vad samspelta vi blev, jag red på sådan känsla och hästen dansa seriöst under mig, trodde inte han hade i sig det längre, ( Rebecka om du läser detta, - DIN HÄST ÄR FANTASTISK) 
Han var igång i bakkärran och det har varit lite problem med att han trycker ut sin bog och är lite ojämnt riden, (musklerna runt manken/ bogbladen är olika) så det jobbas för fullt med att få honom jämn, och går han som han gjorde idag så lär det inte ta lång tid, jag hade full kontroll över hela hans kropp och framförallt bogarna. Ingenting gick åt slumpen och jag red så noga genom hela passet, så ja jag var tvungen att skriva detta så alla kan läsa om hur duktiga han och jag var idag ;) ska kolla om jag kan ta honom imorgon med, känna på jobbet lite, sen har jag även Priffe och Linus ;) tagga tre hästar imorgon ;) 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0