Dressyrträningen

Träningen gick superbra! Reine passade mig och Priffe bra fast det visste jag nästan eftersom jag tränar för honom innan fast med Linus! Han är väldigt lugn och tar ett steg i taget och börjar inte med andra grejer förens hästen går som den ska! Jag gillar sådan noggrannhet! 

Vi la mycket fokus på att han inte skulle krulla ihop nacken, vilket han gör... Men jag fick sånna grymma tips och även där noggrannhet och konkret vad jag ska göra och inte göra! 
Efter vi jobbat på lite i alla gångarter, gjort lite övergångar och såg till att han gick rätt och var helt loss i i nacke och bogar började vi göra lite sidförande. Det har jag ju börjat lite smått med själv, och jag hade börjat bra haha, han behöver bli lite mer allert för hjälpen och jag ska även tänka på hur jag börjar och vägen innan rörelsen, så det blir lättare för honom att ta bogarna först, och jag ska helt enkelt snedda över vid C till väggen och enbart göra den sista biten. Det gick svinbra! 

Så ni kommer Priffe vara jättefin och jag ska prata med Reine om en  ny tid ;) (ja så kul var det att träna dressyr haha) 

Förövrigt tyckte han om Priffe, tyckte han var en trevlig ponny med en stor galopp och fina gångarter överlag. Det var kul att han tyckte om min lilla skit! Vi får vänta och se hur länge det håller innan rävarna bakom öronen kommer fram hihih! 

(Bilden är inte från idag)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0