Vilken dag det varit!

Sent igår kväll var jag och hämtade Priffes gamla ägare Maria på busshållplatsen, det bestämdes samma dag så det var en riktigt rolig spontanare ;) 

Det har varit en jätterolig dag verkligen och vi har snackat häst och ridit Priffe, vilket kunde gått bättre.. Han var riktigt trött idag! Men så är det ibland, och jag gjorde inte saken jättemycket bättre, och red ganska kasst, men de var riktigt kul att se Maria på honom, hon är sjukt duktig så jag inspirerades och tittade noga hihi! Bra tips i bagaget för en som mig som ständigt vill bli bättre - det tackar vi för :) 

Det är verkligen roligt att vi kan hålla ihop även om hästar kommer och går även i framtiden, har alltid kul! Kan ju tacka Maria mycket för att Priffes är som han är idag, med en sådan noggrant grundriden häst, även fast det mest bara var skritt, trav och galopp i lite öppen form som Maria sa. Men det har lagt en så rättvis och bra grund för honom och mig att jobba vidare på som vi gjort, det gynnar honom i framtiden! Och jag har lärt mig på det om inte annat, att ha en ung häst är mycket annorlunda och ett större ansvar, så kravet jag hade när jag letade häst var en med en bra grund att stå på, för även om jag var duktig då, så är det annorlunda och det var min första unghäst! Så det var viktigt för mig att inte få för mig att köpa en oinriden eller kanske en oinriden fyraåring liksom, det är sånt jag kan göra nu med allt jag lärt mig under 1.5 år med Priffe. För jag är fortfarande ung och jag lär mig så mycket jag får in i skallen och vill alltid få nya kunskaper och erfarenheter, och Priffe är den bästa erfarenheten hittills! 
 Men nog om det ( att jag alltid spårar ur i mina inlägg haha) 

Käkat en massa pannkakor har vi också hunnit med, fortfarande helt proppmätt :/ och för x-antal timmar sedan åkte hon hem med tåget till Markaryd igen, till sina hästar som bland annat är Priffes helbror Jack ;) 
Så detta har väll varit min dag idag, och nu ska jag sova hade jag tänkt för mitt huvud sprängs snart i bitar, sååån huvudvärk :/ 
Puss vi hörs imorgon ;) 










Kommentarer
Maria

Tack för besöket! Det var jättetrevligt att komma och mysa med Priffe :) och hälsa på er! Vi ses snart igen! Kraam

2014-04-16 @ 20:04:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0