Guess who's back!

Godmorgon allihopa! Jag tog mig en lite bloggpaus under helgen och typ veckan hehe, men jag har varit sjuk. Feber och sån förkyldning att jag inte vetat vart jag ska ta vägen. Så att jag ens skulle kunna titta på en skärm va utom allt. Fick för ont i huvudet. Men nu är jag tillbaka igen, piggare än innan men förkyldningen håller i sig ett tag till dock.

Priffe har jag lyckats hålla igång någorlunda ändå, trots att jag hållit på och svimma när jag hoppat av.. Äckliga virus! Men somsagt, mår bättre nu och jag tränade för Reine igår, vilket gick helt fantastiskt bra, Reine sa att det var det bästa passet hittills för honom och det kändes verkligen i varje steg ponnyn tog! Helt fantastiskt! Men idag står det konditionsträning på schemat, jag går bort till den stora paddocken och galopperar runt i fältsits och har honom i ett tempo som är lite under tävlingstempo som grund och sedan lägger in lite intervaller, då bygger det som bäst.  ett varv är ungefär 300 meter så om man galopperar runt en tre, fyra varv åt båda hållen och sedan låter honom skritta till normal puls och sedan något varv till sen långa skrittrundan hem. Då kommer han få ha jobbat den lilla kusen. Så kör man såhär men lägger på mer galopp med tiden. Så kommer snart ponnyn ha bättre kondition. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0