Kommunikation

När det gäller mig och Priffe så har jag alltid värdesatt min relation med Priffe, det är viktigt att vi ska kunna lita på varandra och att han ska må bra med mig som ägare. 
Och det känns som om det är något jag lyckats med, vi har en bra relation och jag har varit noggrann med att göra allt för att behålla hans positivitet till livet, hans rävar bakom öronen och vilja, för det är sådan han är och det är på det han kommer kunna nå längst med.
Men det finns något problem med kommunikationen mellan oss ibland. Jag kunde verkligen inte sätta fingret på det förens idag när jag satt och diskuterade med Anna. 

Första starten i lördags var en sådan dag där det var något kommunikationsfel.. Ingenting stämde egentligen och han, i hans huvud var kvar hemma i hagen och jag var inte heller närvarande. Det är då det resulterar i det som hände i lördags. 
Jag har varit med om det en 1-3 gånger innan med honom, en gång på Pay and jump och två gånger på hoppträning. Han bara vägrar,vägrar och vägrar. Och jag blir bara stressad, frustrerad och ledsen. 
Jag vet att mycket sitter i mitt huvud och att Priffe egentligen vill men inte vågar, men det kommer de gånger när jag faktiskt känner mig bra, och inte påverkar Priffe så mycket med mitt tänk, men det blir en känsla av att det inte finns någonting emellan mig och Priffe, eller att det är som en stor träskiva emellan oss, det går inte att kommunicera. Jag lyssnar inte på honom och han lyssnar inte på mig. 

Anna sa det till mig idag att mitt tänk eller mitt huvud är kanske inte det största problemet egentligen, eller att vi iallafall har förstorat upp det lite för mycket för vad det är, men att det fanns något som störde när hon såg mig och Priffe på banan i lördags, jag sa från ingenstans ""kommunikation!!""
Jag vet inte vart jag fick det ifrån egentligen men det var som det bara sköljde över mig och att mycket helt plötsligt klarnade upp och förklarade mycket känslor.
(Inser nu har flummigt allt detta är och skrattar lite för mig själv)
Detta är nog något att spinna vidare på och jobba lite med hur som helst? 










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0