Allt går, om man lägger manken till

Varje dag går tanken "det går inte" i många människors huvuden. Det är en tanke som sätter stopp på många idéer eller som sätter stopp för något som kan göra en lyckligare. Man kan göra så mycket att förändra sitt liv och tillvaro, men det går ju inte. Eller? 

Det handlar om att tro på sig själv och på sin förmåga, våga kämpa och ta risker. En risk kan förändra allt, eller gå åt skogen, men där gäller det att inte ge upp för man klarar det, och känslan när man klarar det, det slår allt! 
Ta små steg hela tiden, men ge inte upp direkt om det kommer ett bakslag. Det gäller att ta sig upp igen sedan ta ytterligare tre steg framåt. Motgångar ger framgångar tillslut, som man brukar säga! 

ALDRIG att jag tänker att det inte går längre. Jag har tvivlat på mig själv tillräckligt, känt att man inte varit tillräckligt bra, eller har tillräckligt med förmåga att klara av någonting, tro mig det har jag och antagligen 99% av jordens befolkning känt. Men det är slut på det. Jag har blivit starkare och vågar idag tro på mig själv. Mer.

Att tänka att allt går kan ju sätta press på en kan man tycka, men det gäller att man tar de små stegen och vågar låta saker och ting ta tid. Då blir det alltid bäst. Det kan handla om att första galoppen eller att hoppa en bana på sin tittiga häst (haha) Man känner ingen press om man tar mycket små mål i taget, och då går det! 

Att det inte går är inte längre en ursäkt för någonting, för ingenting "går inte" det som är svårt är att hitta vägen för hur det ska gå, hur man ska lyckas. Den kan vara knixig och krokig, men efter kämpandet och allt slit står du högst på kullen och lär aldrig mer säga att det inte går! Tänk på det! Allt går om man vill, det gäller att bara hitta vägen dit du vill komma.

Någon som fick mig att tro på att allt går var denna underbara häst. Bobby, allt var emot oss i början. Men det gick med mycket slit. Tillslut galopperade vi på volt, hoppade banor och framförallt hade vi kul! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0