Woow,!

Hoppträningen gick så grymt bra idag, det var verkligen en revansch mot förra gången! Verkligen en självförtroende boost! Det var skitkul och ponnyn gick som en klocka verkligen!                         Imorgon blir det vila för hans del och aven på lördag för jag hinner inte rida honom med tanke på horseshowen och eventet. Men det ar inget han dör av då han gått hårt under veckan. 
I allmänt kanns han helt otroligt fin just nu, så mjuk, känslig och följsam har han aldrig varit! **Klappar mig själv och Priffe bra jobbat** mycket beslutsamhet och fokuserad ridning har verkligen visat sig positivt! Jag fick verkligen panik dar när han var så ojämn i munnen, så jag bestämde mig bara för att slappna av mer i höger, eftersom jag ar så mycket starkare i den. Först tanke jag att jag var tvungen att trana styrka i vänster arm, men jag vill ju jobba för en så mjuk kontakt som möjlig i munnen dar han bar sig själv, så då fick jag helt enkelt hålla handen helt jämn och slappna av mer i höger! Och som den ridningen har lönat sig! Perfekt ar han nu! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0