Får försvara mig lite..



Först måste jag säga att det var Alexandra som kom med exemplet att ta med Winnetoo. Och snälla jag har ridit den hästen, jag vet att Alex fått kämpa. Tro mig, MEN han har gått högre klasser så det är ett säkrare kort att köpa en häst som gått Msv innan. Man vet att han kan. Han är rutinerad och har verkligen lärt Alexandra. Det får man inte med sig på en ung häst. 

Och oavsett om vi hade haft 100 000 att köpa häst för eller inte, var jag fast besluten att vilja ha en i ungponny. Jag hade lika gärna kunnat vänta med att köpa häst i några månader, då hade vi haft pengar att köpa en färdig, men jag ville ha min Ungponny för det är det jag älskar, att utbilda mina egna. Jag har haft mina läromästare. Och jag kan rida och jag kan utbilda min ponny, så jag är  nog säker att min lilla skit kommer bli riktigt bra i framtiden ska du se, jag blir ju bara jätteglad om han blir som jag ridit honom hittills, skitfin ju! Tar det som en komplimang!  ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0