Mentalitet?

Ridsport är en sjukt krävande och mental sport, just för att vi sitter på levande djur som känner av sin ryttare. Antingen är man stark eller svag, men oavsett så är man nog inte helt oberoende. 

Att lyssna på en mentalcoach är verkligen något jag vill, sådär en till tre gånger för att se vad det kan göra och hjälpa en. Nångon grym föreläsare! 

Jag som är ryttare med lite svagare mantalitet skulle nog även behöva det efterssom jag älskar detta och vill fortsätta så långt jag kan ta mig med enormt slit och kämpande. 
Det jag har jobbigt med är prestationsångest. 

"Vad tycker den hur jag red, shit den måste tycka jag är kass" 

Förstår ni hur mycket jag trycker ner mig själv? Förstår ni hur jobbigt det är? Det tror jag nog MÅNGA gör. 

Jag har inget självförtroende i min ridning alls vissa dagar och det har att göra med många bakomliggande orsaker som tar för lång tid att dra upp här. Men självförtroendet och osäkerheten det drar med sig är något som jag måste jobba bort för att komma vidare. 
Det sätter stopp när jag rider framför personer. Det låser sig i hela kroppen. 
Ni ska se när jag rider för min syster eller Augusta, skulle lika gärna kunna hoppa SM då - skämt åsido men den känslan har jag, för jag vet att ingen dömer eller tycker jag är dålig. 
Altså förstår ni hur vrickat det är? 
Jag har så höga krav på mig själv. 

Så mitt mål under 2014 är att få bukt på detta. Sluta tänka på vad andra tycker. För jag vet att jag är riktig duktig, Gå in med lika mycket självsäkerhet jag har när jag inte sitter på hästen och ställer alla dessa krav är mitt mål. Men jag klarar inte det själv tror jag. Så därför kom jag fram till att en föreläsning av någon grym coach inte skulle sitta fel. Det finns ju gott om det, och det hade nog varit sjukt nyttigt och lärorikt. Det kan nog vara värt det! Så tänkte kolla om det är någon som har koll på någon bra föreläsning haha! 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0