Stalldag idag!

Nu ska jag strax dra till stallet. Det blir en riktig stalldag idag och inga planer är planerade. Riktigt skönt att få lägga all tid på min bästa vän Priffe! 

Btw angående mitt inlägg om "sanningen" och min förklaring till hen som kommentera, jag förstår att mitt inlägg var lite vilseledande. Jag läste igenom det igen och insåg att det var lätt att misstolka, självklart menar jag att om man inte har kunskapen att ha en ung häst ska man självklar välja läromästaren INTE en ungponny! 
Och att det även kunde låta som att jag hellre ville ha en färdig tävlingsponny för att vi just då inte hade pengar till det, jag ville VERKLIGEN VERKLIGEN ha en ungponny och därför valde jag att inte vänta i några månader så jag kunde köpa en färdig häst. Utan jag blev kär i min Priffe. Det fanns ingen annan häst i huvudet på mig och han är det bästa som hänt mig. Så jag får ursäkta om det blev ett inlägg med ett lite otydligt syfte, syftet var att, även om man inte har mycket pengar till att kunna ha flera dyra hästar, inte ska sluta kämpa för det, att man verkligen ska kämpa för att bli den ryttaren som tog sig från inget till allt. Även hur svårt det är och hur orättvist det än låkan kännas. Så jag hoppas att ni med denna förklaringen kanske förstår lite mer vad jag menar ;) 
Men jag står fortfarande för det jag skrev och tycker att det ligger en hel del sanning i det. 


Idag ska min ponny få gå en promenad och sen en helkroppsmassage och back on track på benen efter! Han kommer känna sig som en liten prins haha! :D 
Han var lite svullen om tre ben imorse, pyyyyyttteeelite bara dock lite över kotorna liksom, och det var väldigt mjukt. Men efter mycket ridning i snön så tar det ju lite på senorna eftersom det är så mycket trögare och benställningen ändras pga broddar och styltor så dom är säkert lite ansträngda. Inte överansträngda, men jag tror att det kan vara bra med en promenad, massage och back on track! Eller vad tror ni? :) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0