Godkväll!

Jag har precis samlat mig efter dagen, kommit hem och ätit kvällsmat, och nu har jag äntligen lite tid över till bloggen!
tänkte först dra lite fort om hur det gick med hästarna idag och vad jag gjorde!
 
Priffe:
som ni vet tränade jag för Reine, men redan när jag tog in Priffe så var han på det humöret "nej, jag vill bara sova eller busa asmycket, inget mellanting", men vad ska man göra, jag fixade honom länge och gick bort. och visst gick det bra ändå, lite trött mot slutet dock, men han var fin!
 
Palten:
Detta gick superbra! första gången jag red honom, så red i paddocken och kände mig fram, otroligt okomplicerad häst, men som både är otroligt känslig och har humör, men han var superfin faktiskt och väldigt rolig att sitta på!
red i kanske 30-40 min för det mesta i lite lägre form. joggade honom och gjorde inga större konstigheter, med tanke på att han ska tränas imorgon, så skulle han bara röra på sig. kunde bli lite tung i handen, och jag hittade inte riktigt galoppfattningen, men efter några fattningar satt dom med! super roligt häst!
 
Debbie:
Red henne lite lätt i alla gångarter i paddocken, super duktig faktiskt och det kändes bra! gjorde massa sidförande och ställde och böjde, och hade hela tiden Annas ord i huvudet, höj handen och peta till henne om hon inte svarar för skänkeln, jag faller lätt ner med min hand när jag rider Debbie, och ger man henne lillfingret när det gäller tempo, så tar hon hela handen och bryr sig inte om skänkeln, och hon måste ju svara lika bra på skänkeln när Anna kommer hem som hon gjorde innan, så gjorde massa övergångar! blev jättebra! både känslig och avslappnad!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0