Godkväll!

Jag har precis kommit hem efter att ha varit med lite kompisar på torget.. Sen började det att åska och då vågade inte jag vara kvar hahaha så jag åkte helt enkelt hem istället till en varm och go soffa! Giiiiivet! 
Så med lite mer värme i kroppen så kikar jag in här, hoppas ni haft en bra dag!? Det har iallafall jag, började ju jobbet kl 6, och det var en så lugn dag att jag tillochmed fick sova en stund hahah! Slutade därmed också tidigare, jag var så full av energi  är jag slutade Asså, vilket var första gången hihi, så jag åkte direkt och fixade Costner och sedan hem, då däremot så kände jag hur trött jag var och däckade på soffan i fyra timmar, hahaha fyra timmar, orkar inte... Så kl 7 stack jag upp till stallet och red lite barbacka på min prins i paddocken, han gick grymt bra och gjorde jättefina skänkelvikningar! Han börjar bli riktigt känslig för dom hjälperna nu, antagligen för att han får så mycket beröm när han gör rätt att han vill göra det hela tiden, det finns ingen ponny som blir så mallig och stolt över sig själv av att få beröm... Knäpphästen! Nåväl positivitet finns det gott om i honom! <3 


Sen har jag lite tråkiga nyheter..... Linus har lite ont i sulan (tror jag det var) och Otto går lite orent... Så två av mina tre favoritkillar har lite semester nu, Otto vilar nu i en vecka sen så ska han skrittas i tre, är det inte bättre då så tror jag Becka åker in med honom till vetrinären, vi vet ju egentligen nästan vad det är redan så jag tror han bli bättre på dessa fyra veckor.. Och Linus har ja inte riktigt humm om än, jag och Suss går om varandra i stallet numera.. Men jag ska kolla med henne hur det är med honom, han har ju känsliga sulor, så det kom i samband med en tappad sko, så antagligen inget alvarligt där heller, men ändå lite tråkigt! 
Jag får dessutom panik nästan när jag bara har en häst att rida!! Brukar nästan alltid ha två till tre stycka om dagen, men nu så rider jag ju bara Priffe, snyft på den! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0