Noolia's Pride

Min älskade lilla ponnyskrutt, nu är det 18 dagar kvar tills vi åker till räkanhoppet, och jag måste säga att det känns konstigt! Jag är så ovan och han med men vi gör verkligen det här tillsammans, och det är omöjligt att uttrycka sig med ord hur fantastiskt det känns, men samtidigt lite pirrigt, när kan jag kalla mig för tävlingsryttare och när kan jag kalla honom för tävlingsponny, kan jag byta ut det från ungponny och ungponnyryttare snart? Wow... 

Jag hoppar otroligt lätta klasser på räkan, just för att vi vara ska ha kul och lära oss, det är viktigt att då självförtroende och jah vill att Priffe ska ha så mycket självförtroende att det skulle räcka och bli över mes ränta! Då måste man gå långsamt fram och tänka efter mycket, och framförallt ha kul! 
Tar man det långsamt ni i de lägre klasserna så kommer jag inte ha några problem sedan när jag ska upp och hoppa Lb och La, han kommer tycka det är lätt och jag med, det kommer inte ta lång tid alls när jag väl är där, men nu så tar vi det lugnt under sommaren, så satsar vi till hösten, då är tanken att komma lämna pay and jumperna och ld klasserna! 

Under räkan hoppet kommer jag att hoppa

Onsdag: Clearround - Ld *** Lc 
Torsdag: Lc, sen är tanken att vi ska åka hem och vara nöjd och glad efter tävlingsdebut och lc debut HAHAH! 
jag skulle ju täclingsdebutera med honom på Tjörn när jg var där, men jag valde ju att stryka mig för att han var så grym på clearrounden innan, så typiskt mig att göra så... 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0