Dagen

Idag så har jag ridit både Priffe och Linus, Priffe red jag i Paddocken ett ganska kort pass men intensivt, ville mest få honom framme för skänkeln och alert och gjorde mycket tempoväxlingar. Han blev superfin och då avslutade jag med några språng på ett vanligt räcke, bara för att han tycker det är så kul. Och jo vars vad han hoppade fint. Vi kom riktigt bra på och han stampade av klockrent! Jag var nöjd, och ponnyn var nöjd. 
Tog sen in Linus. Och började med honom! 
Måste säga att han var otroligt fin idag, gjorde mycket tempoväxlingar och intervaller igår med honom ute och han blev riktigt fin mot slutet när jag hade honom där jag ville och det satt minsann kvar idag. 

Så han var superfin idag och vi tog även några språng inför imorgon. Fokus på galoppen, den måste vara bra för att han ska hoppa bra. Och ett sånt språng det sista blev, exakt den känslan och den galoppen ska vi ha imorgon. Sen kommer han säkert vara lite spänd och så efterssom det är första gången han är ute ochndet kanske blir pannkaka, men jag ska sträva efter att iaf ha den galoppen i honom för allt blir verkligen superenkelt då och han får lättare att stampa av.

Annars så ska jag snart ut på en kort jogging tur och sedan ska jag sova. Ska bli superskönt. Skulle egentligen till en kompis men kändes skönast att vara hemma idag, speciellt när jag är så trött som jag är just nu. Men först ska jag kolla upp när vi behöver åka imorgon haha :) 

Åh jag är så ledsen att jag inte kan åka till Öland till Helgen som jag tänkte för att träffa några av mina härligaste goaste vänner.. Men men det får bli någon annan gång helt enkelt... 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0