Pay and jumpen

Det gick bra! Kan börja med att säga hur bra han skötte sig under dessa tävlingslika förhållanden. Han var otålig i transporten men när han lugnat sig lite fick han komma ut. Han blåste och frustade lite och sen stog han där. Hur lugn som helst! På framridningen var han också super duktig. Hoppade fram och fick några bra språng sedan skrittade jag honom en stund innan jag skulle in på banan. Men det var jätteskönt att han var så duktig. Sen klart att han var lite spänd, men vad ska man säga, första gången han var ute ochiffrerat känndes som att sitta på en rutinerad tävlingshäst haha! 

Första klassen 
Här var det en del vägringar, jag hade definitivt kunnat vara mer bestämd mot honom och struntat i om det blir kråkhopp och bara trycka över honom, på en del hinder hade jag verkligen kunnat göra det, så mindre mesridning för min del. Men vi kom runt och över alla hindrena. 

Andra klassen: inga vägringar och klockrena språng, förutom fyran där det blev lite kråkhopp, kom lite dåligt ur svängen och bogen flöt ut, och det var lite läskigt hinder, skulle lagt spöt på bogen lite tidigare än vad jag gjorde, men vi kom över men en bom flög haha, sen fläta banan på enormt bra, la två volter sammanlagt när jag kännde att han var i en annan värld och red faktiskt väldigt noggrant och fokuserat. Och för första gången så tänkte jag faktiskt inte på vad alla andra som tittar tycker, utan det var jag och Linus och vi hade kul! Det var faktiskt det - KUL! 
Förhoppningsvis tyckte Linus också det, men det tror jag att han gjorde för han var på hindrena och ville verkligen göra sitt bästa!



Tror det var några där och fotade så det kanske blir lite bilder också, annars kommer filmerna någon gång haha :) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0