Tävlingssugen och schema

Jag har precis varit och morgonfodrat hästarna, så nu ligger jag i sängen igen och ska sova en timma till innan jag går upp och släpper ut, det är en av fördelarna att ha stallet 1 min ifrån husdörren, jag kan gå hem och sova mellan fordringen och utsläppet, medans andra får vänta kvar i stallen hihihi! Lyxigt värre ;) 

Annars så ska jag hoppa med Priffe idag hade jag tänkt, anmälde mig till Bohuscupen final, individuellt igår, blev så sugen på att tävla då efteranmälde mig, en riktig spontanare, så jag känner att denna vecka får det bli lite målinriktad träning, och inte galna barbacka turer på min rodeohäst med Rebecka och Otto hehehehe! 

Så idag blir det hoppning för syster Anna panna, hon är allt bra att ha på marken hon när vi inte blir sura på varandra hahaha, ibland är vi dåliga på det där att hålla det professionellt... 

Söndag: uteritt 
Måndag: intervaller i stora paddocken, korta-länga. Få honom riktigt lyhörd. 
Tisdag: uteritt. 
Onsdag: uteritt.
Torsdag: Hoppträning? 
Fredag: pass i paddocken. 
Lördag: går relativt lugnt, går bort till stora paddocken och tar några skutt och bara kör igenom honom lite. Sen ska ponnyn tvättas noga.... 
Söndag: rullar transporten mot Tjörns ridklubb för min och Priffes tävlingsdebut! Jag hoppar först en L:d clearround, och sedan L:d+ :) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0