Fredag

Och det är fredag! Jo men det känns helt underbart! Så taggad på livet osv! 

Jag kan knappt gå idag efter ridpassen igår.. Men det känns ändå härligt att gå med lite träningsverk, då vet jag att både jag och hästarna fick ut något efter gårdagen! 
Idag är tanken att Priffe ska ridas ut och om jag ska ta Otto idag också så ska han också få en uteritt, han var så otroligt mör i kroppen igår, efter tre hårda pass under denna vecka så visade det sig något först igår, han var mjuk och lealös i nacken nästan, när lite spänningar lossar så fint i nacken och bogpartiet som det gjort på honom nu kommer man verkligen åt honom och han jobbar på bättre med överlinjen och sänker sig utan att jag ska bära upp honom, han blir bärig börjar verkligen jobba på fint! 

Men nog om det, jag snackade lite med Becka igår också, om att få hoppa KM:et med Otto också, och det ska nog gå bra! Verkligen kul!
Så nu tänkte jag fråga Becka om jag kan ta honom lite oftare än vad jag redan gör och lägga massa tid på markarbete och lite hoppning, så får vi se om vi känner oss redo haha! 
Priffe ska självklart också vara med och då ska jag ta lite revansch från förra gången hade jag tänkt, då vart det tvärstopp på andra hindret, då jag kom in så otroligt taskigt mot den, mitt fel och det ska vi rätta till iår hahah! 
Så iår kanske jag till och med blir klubbmästare på ponny och storhäst, eller så är jag helt enkelt sist på ponny och storhäst haha ;) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0