Tillbakablick på positivt ögonblick!

Först och främst, den översta bilden är väldigt fin, jag vet haha! 

Men känslan bakom bilderna är ännu finare, jag och Priffe har samma uttryck på den första, ser ni det? Det var efter våran första nolla i 90cm, på ett ställe jag egentligen hyste agg för att åka dit, då föregående Pay and jump där, inte gick så bra. Men lyckan I dessa egentligen bilder är total, jag var så stolt, och jag vet, jag kände det på hela han hur stolt Priffe var över sig själv, han hade mer energi efter två starter med en tuff framridning än innan, han trippade verkligen ut ur banan och han älskade att visa upp sig och få så mycket uppmärksamhet, klapp och beröm

Alla hästar gillar att få beröm, de kanske inte alltid fattar vad en klapp på halsen betyder, men med tanke på att jag med ljus röst över alla hinder skrek bra till honom och sedan ännu mer beröm i form av klapp, och att jag slappnar av mera, så kopplar de nog det till att de gjort någonting bra, hästarna känner sig bekväma och Priffe märker man det väldigt tydligt på, när han fattar att han gjort det bra, för då vill han bara göra det igen och igen för att få mer beröm! 
Det var en helt fantastisk känsla! 



Denna är min absoluta favorit bild på oss två, just för att jag vet känslan bakom den! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0