Vinterupplägg

Igår var årets sista pay and jump troligen, kanske att jag åker på någonting första eller andra helgen i december, sedan är det den omtalade vinterträningen framför mig, då man ostört bara trimmar och trimmar för att sedan kunna rocka vårsäsongen.
 
Tanken är att Priffe ska gå som vanligt fram till den 23 december, fram tills dess ska han trimmas och vi ska köra på, men sen så kommer jag slänga in en sju-tio dagars period där han ska gå lugnt, då jag vet att priffe behöver det ibland, inte att han står helt, men mest uteritter och tömkörning i alla gångarter. så runt den 2:a januari sätter jag igång som vanligt igen.
Jag slänger ändå in dessa korta viloperioder under vintern när det inte är så mycket tävlingar och träningar. 
Då har jag nästan två hela månader på mig att bara trimma, det kan ju hända en hel del på två månader som kommer gynna mig och Priffsson! 
Några punkter jag ska fokusera på lite extra under vintern är: 

* självförtroendet inom hoppningen! mycket markarbete bland annat. Det ska hoppas ca. Tre dagar i veckan, det ska jag göra varje vecka hela nästa år också, och då är det självklart små hinder som gäller för hållbarhetens skull, att höja ibland är självklart inga problem, men jag värdesätter att ha en ponny som är hel i hela sitt liv än att få hoppa högt varje gång jag hoppar för att det är kul.. Haha

* Lägga fokus på mig själv och min mentalitet, under en lugn period från tävlingar är det ett ypperligt tillfälle att verkligen ha tid att se över och analysera sig själv som ryttare. 

* kondition och styrka kondition och styrka! Blir det dessutom snö så man kan ut och galoppa genom snödrivor, men det är nog mer ett önsketänkande än verklighet här i Göteborg.... 


Mina planer om att få en vältrimmad ponny förra året gick sådär, det var myyyycket bus i ponnyn då vill jag lova! Haha men att hoppa och studsa är väll bra älleeer? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0