Fantastiska ponny!

Vad ska man säga, Pay and jumpen gick så förbaskat bra idag! Han är grym den där lille! 
Första klassen så blev det vägringar på de två sista hinderna. Han rev sexan vilket var ett vitt plank, som han för det första inte ens tvekade att hoppa, men jag kom lite för fort mot det och han såg nog inte ordentligt, så han rev med fram. Då va han kinkig fram till sjuan, för det gjorde antagligen ont att riva det så rejält som han gjorde hehe.. Men de la ner bakre bommen och då var det inga problem, samma sak på åttan. Han Har humör ponnyn och det finns inte mycket mer att göra. Jag hade säkert kunnat lägga spöt på rumpan och verkligen... Fast nej det hade inte heller gått. Han bestämde sig, börjar jag trixa och fixa blir han förbannad. Och så är det, han är svår, tur att det är otroligt sällan, jag har bara varit med om det en gång innan på träning. Men när det såg mer inbjudande ut att hoppa för Priffe som var väldigt trött, så var det inga som helst problem! Han hoppade glatt som vanligt och fick massa beröm! 
 
Andra klassen var så klockren, det var den bästa rundan jag gjort i hela mitt liv med honom. Ville gråta av lycka när jag kom ut! DET VAR SÅ JÄDRA BRA! 
Jag red mycket mindre forserat än första och jag litade på honom! Ställde mig upp i sadeln i svängarna, red mjukt och följsamt, och jag har aldrig känt en sådan rytm på honom, det kändes som om vi galopperade på moln, och svävade fram. (Cheesy, jag vet) nej det var verkligen en fantastisk känsla och jag berömde honom så mycket! Är otroligt ledsen att jag inte har film på det... Nästa gång jag ska ut är det tävlingsdax! Vi är så redo för det igen! 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0