It's a wonderful day

Hej hopp i lingonskogen! 
Idag sprudlar jag av glädje, kanske något trött efter gårdagens festligheter men hallå det är ju lov nu!? Så himla jädrans underbart!

Nu ska jag snart byta om för att gå upp till Priffe. Han ska trimmas, tvättas och få lite lyxbehandlingar inför imorgon, det är ju tävlingsdags imorgon och det är lika bra att behandla honom som en prins idag så han håller sig på bra humör, vilket oftast inte är någon konst, det är bara för mig att visa mig och klia honom i pannan så är han glad. 
Det är konstigt egentligen, det är ju inte så att jag frågat honom "jo men tjena Priffe, trivs du med mig, typ?" 
Men det är liksom känslan när jag är med honom eller när han lämnar flocken på andra sidan hagen för att komma till mig, som man känner sig lite omtyckt! 
Eller när han gnäggar eller hoar mot mig när jag kommer runt hörnet på boxen... 
Jag vet att vi har ett bra band, han och jag. Och det tycker jag är viktigt för att det ska fungera på tävlingar till exempel, att man litar på varandra, och det är just det som börjar ske, JAG börjar våga lita på honom och vad han kan, då börjar han lita på mig tillbaka. Det är ju behagligare för honom att ha en pilot som inte tror att planet ska störta hela tiden. 

Gud att det alltid slutar med att jag skriver en roman till er, men det kanske uppskattas? Haha tiden går ju dessutom och om jag ska hinna fixa allt idag, inklusive rida Otto, bör jag nog lägga på ett kol! 

Peace and love på en underbar dag som denna! :) 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0