Kungsbacka ridklubb!

Jag lovade ju någon gång igår att jag skulle göra en liten utvärdering av Kungsbacka! 
Resultatet vet ni haha, och jag mer detaljer behöver ni inte, jag red mesigt och osäkert vilket resulterar i osäker ponny. Men det löser sig. 

Men själva tävlingen tycker jag var bra arrangerat. Men här kommer lite plus och minus! 

+ jag gillade underlaget inne på tävlingsbanan! Det var gå svikt, fäste och inte tungt! Priffe verkade trivas på det också. 

- Inne på framridningen var underlaget dåligt. Det var till och med en häst som skadade sig ganska rejält pga underlaget, så de fick spärra av den delen av manegen. Riktigt läskigt. 

- att ridskoleponnysarna stod ute, de började brallan och galoppera och ni kan ju gissa vems häst som ville hänga med på det, desutom den ända. Priffe satte igång en väldans cirkus med mig på, som innehöll fina stegringar, trippande, skjutande och hopp rätt upp i luften. Han var galen. Folk blev såklart livrädda och skingrade sig, jag hade fokus på att hålla mig kvar på ponnyn och några andra försökte lugna de galna ponnysarna i hagen. Interessant haha! 

-/+ en liten shetlandsponny rymde från ponnyhagen. TUR att jag kommit in på framridningen då, annars vet jag inte vad som hade försiggått i min hästs huvud, antagligen hade han velat vara med på den färden också haha! Men det var otroligt roligt och gav de flesta ett gott skratt! 

+ Fina hinder (jag älskar sånt!) 

- transportparkeringen. En av dom iaf, självklart där vi fick stå. Det var lera/blöt sand upp till över anklarna, då överdriver jag inte. Vi gick och frågade om ny plats och det fixade dom effektivt, vilket dock är stort plus på! 

Tävlingen får en stjärna av mig och jag kommer definitivt att komma tillbaka! Trevliga funktionärer och trevlig tävlingsplats!! :) 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0