Tjära eller inte tjära

För tre dagar sedan köpte jag tjära till Priffes hovar. Det är sjukt blött ute i hagarna och hans hovar såg hemska ut. Och nu redan efter tre dagar har det blivit bättre. 

Men jag fick en fråga om varför jag andvänder just tjära, och inte "nya" naturliga produkter som finns idag. (Bild på ett ex. Nedan) det är ju mycket bättre? 

Och det är helt enkelt så att jag är uppvuxen med att kleta tjära i hästars hovar vid blött väder, det fungerar i alla lägen och det skadar inte hästen. Inte så stor deal. 

Sen låter ju det kanonbra med dessa hopkok av oregano, kopparsalt och kiselgur som ska vara naturligt såklart (kollade ingredienserna haha) och "jag" har testat denna produkten! Desutom, och de är kanonbra! Otto hade det till sina hovar och det är bra, hjälper mot strålröta och han fick bättre hovar. Men tjära är effektivt, lätt att få tag på och det fungerar det också.. Så det fick helt enkelt bli så. Även om pulvret hade varit mindre kletigt, luktfritt och i princip lika bra... Haha varför har man ens tjära?? Du som frågade mig, gav verkligen mig en tankeställare ;) 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0