Bästa Ponnyn!

Han var så fin idag också! 
Det känns så bra i hela mig att min Priffe och hans otroliga ridbarhet äntligen börjar hitta tillbaka till sina gamla former! 
Fantastiskt mjuk i munnen och bär sig själv! 

Hoppningen gick dessutom superbra den med, tre kombinationen blev det lite missförstånd i vissa gånger, men annars helt okej. Jag vet att vi behöver öva mycket på just kombinationer för det blir lite vingligt och jag måste vara snabbare på att räta upp mig och ta tillbaka Priffe lite med sitsen, så att han inte blir lång och tappar balansen vilket resulterar i att han lägger till ett halvt galoppsprång, men det känns som ett bra utgångsläge att veta precis vad det är som blir fel och sedan kunna träna på det. 
De två sista gångerna på kombinationen blev det klockrent! 
Sedan hoppade vi ett räcke med bom framför, som jag avslutade med på 1 m. Han hoppade bra, men hade önskat lite mer inverkan från ryggen, då han lätt blir lite flack ibland när det blir lite lite högre, men det kommer med styrkan, och hur mycket som helst kan jag inte kräva av honom när han fått vara vildhäst i sommar... :) 




Så glad att han är min! <3 


Kommentarer
Maria

Hej Emelie!
Nr 1. Gud vad fin och välmusklad Priffe har blivit! Han ser fantastisk ut <3!
Nr 2. Jättekul att du har börjat blogga igen! Har saknat dig :*
Kraam Kraam

2015-08-19 @ 21:39:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0