Priffe status!

Just nu känns det som om allt går på lite halvfart med Priffe, men efter en så lång vila ska det göra det. Han är snart fullt igång och inom denna veckan kommer hästarna även börja sova inne igen.
 
På måndag är det första Reine träningen för oss på en och en halv månad och det ska bli så roligt, och Reine behövs mer en någonsin nu. Trivs verkligen med att ha Reine på marken varje måndag som alltid coachar  mig och Priffe i rätt riktning och nu på måndag även ett "bollplank" att diskutera höstens planer och mål med, vi kommer alltid fram till så bra grejer!
 
Mina mål som jag tänkte ta upp är att nu i höst debutera LB i hoppningen och komma till final i division 2 för att starta La:1 i dressyren
 
Hoppningen vet jag att både jag och Priffe fixar, det känns som om min mentalitet och mitt mod stärktes otroligt mycket under AW, Priffe hoppade helt fantastiskt och jag har mer koll på vad jag ska göra i olika lägen och självförtroendet känns faktiskt på topp, så nu är det rutin, rutin och ännu mer rutin som gäller!
Vi måste stärkas och hoppa mycket tekniskt som studs och linjer samt måste vi öva på kombinationer, det kommer i Lb och där är vi ännu lite ostadiga.
Sedan är Priffe en häst som tittar på grindar, plank, mattor och övriga dekorationer, så nu under vilan har vi övat mycket med att gå över mattor, och även lägga in vattenmattan i dressyrarbetet, då har vi helt enkelt bara lagt ut mattan i paddocken och sedan bara ridit över den lite hur som helst, som om det vore underlaget, för att avrdamatisera allt som har med blåa saker på marken att göra..
Jag har även bestämt mig för att verkligen ta del av den grymma hinderpark vi har på Torslanda ridklubb, så varje lördag när det är fri hoppning ska vågplanket, mattorna, grindarna och övriga läskigheter fram! Ju mer jag hoppar detta, desto mindre kommer han bry sig! Samt ska det köpas in blinkers och ett stort nosludd som jag kan ha när jag tävlar, för att få honom att koncentrera sig bättre på uppgiften, det fick jag tips av från både Pether Markne och Stefan Sjögren på AW!
 
I dressyren går han fantastiskt bra, det är de sidförande som han måste börja sluta tjura med, han är stel i höfterna och tycker därför att det är jobbigt, där är det fantastiskt att ha Reine på måndagar till hjälp!
Sedan är det lite övriga dressyriga moment som längningar i trav och samling m.m. som bara ska stärkas, längningarna är han helt fantastisk i, inte för att han är flashig eller gör det korrekt, utan för att han är så villig att lära sig det, han försöker till sitt yttersta, och går inte upp i galopp, och det är så kul att han har den egenskapen! Så lite arbetsmyra finns det i min latmask!
Annars tror jag minsann att vi är redo för våran dressyrdebut... ;)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0