En bitter känslostorm!

Det var helt underbart att sova hemma inatt, dock hade jag lite svårt att somna, det var lite som om allt sjönk in vad som hänt och att min sommar mer eller mindre kommer bli tråkigare än vad jag tänkt, på grund av en ouppmärksam människa. Jag vet att jag ska vara så himla glad att jag kan gå, att jag lever och att jag inte behövde ligga på sjukhus längre, ( och det är jag, verkligen. Mer tacksam för livet går inte att bli efter något sånt här.) men jag kan inte låta bli att bli bitter när jag inte gjorde något fel i trafiken, utan olyckan hade aldrig behövt ske om han bara kollat upp från sin telefon eller något.. Därför känns det så segt att inte jag kommer få jobba på tre veckor och tjäna dom pengar som jag skulle, eller att jag inte får rida på tre veckor, nu när jag skulle rida en storhäst i som kommit till stallet, det hade gett mig så mycket, och inte minst får fira min 18-årsdag med massa tjo och tjim, när vi nu på lördag ska ha våran fest för kompisar, då är det jag, 18-åringen som får sitta på en stol och se på. Allt detta på grund av en vårdslös människa. Kan man låta bli att bli bitter då?
Alla dessa tankar, det slutade med att jag fick väcka min pojkvän och fråga om han kunde hålla om mig, då tog det mig 20 minuter så hade jag somnat, vad skulle jag göra utan honom, vänner och familj? 

Men idag då, alla känslor kom ut igår kväll, nu är det nya friska tag som gäller, jag lever och är nästan inte förbannad.... Hehe 
Jag ska passa på att läsa ut Pether Markne boken och alla andra ridböcker jag har, så jag tankar på min kunskap istället nu när jag inte får rida, jag får gå korta promenader med min numera tjocka ponny, ja, jag får helt enkelt ta det som det kommer och vara glad för allt jag kan göra, och kommer kunna göra igen om tre veckor (egentligen en hel månad, men kortade ner det lite själv ;) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0