Hästarna idag!

Min tanke för dagen var att gå upp tidigt imorse och få ordning på massa grejer, men jag sov så dåligt inatt så när alarmet ringde stängde jag i princip av det i sömnen och sov till tio istället....men det var faktiskt värt det! 
Runt 12 gick jag upp till stallet och tog in Priffe och Sture samtidigt, började rida Priffe, som inte är den hästen som vilar sig i form. Jag ser fram emot en veckas lösgörande innan han är samma Priffe som innan vilan! Han är mest hängig i bettet, stel och springig, men efter övergångar och sidförande blev det lite bättre! Så jag fortsätter på samma spår nu! 

Sture, han är en väldigt mjuk och trevlig häst att rida, i början svarade han dåligt för hjälperna, så det blev konsekventa övergångar där han skulle upp i trav eller galopp direkt. Jag vill kunna ha så små och lätta hjälper som möjligt! 
Galoppen var han helt fantastiskt fin i! :) 

Priffe idag! 

Nu sitter jag och väntar på att Hovslagaren till Sture ska komma hit. Medans jag och Sture väntar i stallgången står Priffe som ska hålla Sture sällskap och smaskar på en slicksten i boxen och ser väldigt nöjd ut!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0