Dag 2

Idag var det tidig uppstigning för att kolla ridgrupper och hagsheman, idag får dock Priffe stå inne tills senare ikväll då det är skitväder! 

Första passet på morgonen gick superbra det med, än sålänge så sköter Priffe sig helt fantastiskt bra och jag bara längtar ännu mer tills det är dags att börja hoppa! 
Stefan verkar tycka om Priffe och tycker det är en enormt fin, välriden och lydig ponny (tack Reine!) vi gjorde galoppommarna helt perfekt och han är mjuk som smör i hela kroppen! Och idag var han lite mer väntande, vilade mer på steget och det blev ännu bättre ridning! Tror Stefan märker hur mycket jag vill detta då han nämner hela tiden att jag är ambitiös och han ser hur mycket jag lyssnar på vad han säger, då jag tar åt mig och gör direkt och sedan tänker jag på det hela tiden - det är då man märker hur mycket kvar man har att lära, men också hur lätt det är med en ruskigt bra tränare! Jag kommer fan blomma den här veckan!!! 



Nu väntar vi på att få rida andra passet för idag, som kommer bestå av lite mer hopp och bom, men det är inte förens om 2,5 timmar :) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0