Första dagen avklarad!

Efter en nästan 3.5 timmars lång bilfärd med släp så hittade vi rätt tillslut, Priffe skötte sig exemplariskt under hela färden och ingen var mer lättad än jag! 

Vi var typ här först av alla, förutom några som kommit dagen innan, så efter jag ställt ordning allt mitt och blivit hemmastadd med Priffe så började transporterna rulla in, inte blev det jättemycket prat med folk i början då man är så inne på att få ordning på allt, så jag satt på verandan till stugan jag blivit tilldelad ett bra tag innan samlingen! 
Priffe va superglad att få kompisar omkring sig såklart, och vid 19:00 red jag mitt första pass på Svealand arena för Stefan Sjögren och det gick kanon bra verkligen! 
Jag gillade att han var rakt på sak, verkligen inget mespotteri och en himla massa klocka ord som jag sög åt mig snabbt som attans! Han anpassar sig helt efter hästarna och ryttarna vilket är precis som det ska vara, så jag ser verkligen fram emot den här veckan! 

Dag ett avklarad och det känns bra och lovande - längtar tills det är dags att börja hoppa och jag vill inget hellre än att få hjälp med Priffe så jag har självklart berättat hela storyn om min knäppa ponny till Stefan, och jag vill nog helst att han under en träning ska bete sig  som när han är som "värst" (oärlig bjudning, vägrar, surar ihop) eller att jag kommer få fram den ridningen som jag får på tävling när allt skiter sig ( Passiv, slutar rida, liksom stänger av) så att det kan kommas på en jädra bra plan!! 
Eller så får det såklart gärna gå superbra hela veckan och att allting bara från ingenstans har lossat i både min och Priffes hjärna!! :))))) 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0