Ridpass 3

Nu har jag kommit in till stugan för natten och tänkte jag skulle skriva lite om veckans tredje ridpass, som då var lite mer åt hoppning! Det var skitkul och vi har hoppat kombination på 1 m och utsprånget på 105, inte helt utan stopp, då jag som sagt blir passiv när det blev högre, men för en gångs skull fick jag hjälp och så sjukt mycket pepp, den där Stefan är ju helt magisk, jag tror nu nör han har sett det mesta, så kommer jag få så mycket hjälp, dagens tips blev
- han är ju så sjukt välriden, varför använder jag inte det i hoppningen istället för att sluta rida, han sa det till mig att det är ju dumt nör jag rider så bra, att jag slutar rida bara för att det kommer upp lite hinder i vägen 
- lita på vad jag ser, ser jag min distans, så låt inte då bara Priffe springa utan, ta en rejäl check eller lägg om benen, han svarar på båda två, men släng på spöt på rumpan efterssom han är tveksam, så jag får hoppa med dressyrspö ;) 
- Tryck i galoppen, han är så lätt att få som en liten spänstig fjäder att det blir tusen gånger lättare att se avstånd. 

Jag fattar inte varför man aldrig haft en tränare som sett allt detta och trott på mig och Priffe så mycket som han gör, han sa till hon som stog och höjde när hon frågade om hur mycket, så sa han bara - tills Emelie skriker! 
Hahah sån sjukt lättsam och bestämd tränare, som verkligen lyssnar och som man verkligen vågar fråga, prata med och han ger så otroligt mycket, redan efter tredje ridpasset! 

Det var en som klickade bilder under detta passet också, så bilder kommer!!  :D 






Kommentarer
Caroline Bågfeldt

Jag blir så avis när jag läser detta. Alltså verkligen. Samtidigt är jag så GLAD för din skull att du fått rida för Stefan och framförallt så känns det som att det är jag som skrivit texten. Du och jag verkar tycka exakt samma sak om Stefan. Det som han lärda mig på en vecka var mer än vad jag lärt mig hemma på ett helt år. Han är magisk, på något sätt precis som du skriver. Man kan lixom inte riktigt beskriva men han bara gör något så att allt går bra.

Ta vara på alla träningar med honom och ha så jävla kul! Jag tror att efter denna veckan har nog mycket av era problem släppt. Så när ni är i en svacka igen så bara tryck in Stefan i huvudet igen. Önskar också jag fick chansen att rida för honom i år igen.. :D

Vilken långt kommentar det blev, haha. Men ärligt HA SÅ JÄVLA KUL NU!!!

Svar: Åhhh! Det är verkligen helt fantastiskt här!!! Jag hoppas på det bästa verkligen och han är verkligen den första tränaren någonsin som vet någonting känns det som!! Aldrig har jag fått denna hjlälpen eller liksom ridningen innan... Känns helt CP hahah!! Åk hit nästa år, ska definitivt hit med storhäst då, eller ta med mig Stefan hem, det är också ett alternativ hahah :)
emelie adielsson

2015-06-23 @ 08:31:11
URL: http://carolinebagfeldt.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0