Tävling imorgon + tankar!

Imorgon åker vi till Askim och tävlar på gräs för första gången. Undra hur Priffe reagerar på det! ska nog inte vara några som helst problem, jag har ju ändå hoppat honom på terrängen och ridt på gräs flera gånger. Jag är som sagt bara anmäld till en klass, och vi får se om det äns blir någon till, då vi missat 10kr på startavgiften och får betala in det idag... tänkte inte på att det tas en serviceavgift när pengarna sätts in på tdb-kontot.. haha men jag ska melja dom och se om vi kan få ordning på det!
 
Hur som helst så är jag för att vara ärlig inte sådär jättetaggad, jag bryr inte mig om resultatet med den ponnyn längre i hoppningen, utan tar det lite mer som det kommer, efter tre år känner jag att det inte är någon idé...
Men självklart kommer jag göra mitt bästa och jag måste få tro att han kommer hoppa allt jag styr på men jag tänker heller inte låta det ta mer från mitt självförtroende längre om han inte gör det, tycker om honom ändå och till hösten är det dressyren som gäller för honom :) :) :), självklart blandat med några hopptävlingar också, för jag kommer nog aldrig vilja sluta försöka, med tanke på alla golden moments det funnits på tävling och pay and jumper, vi har en hel del nollor i bagaget där han varit 100% ärlig och där det känts som om han tycker det är roligt, men som sagt, jag kommer inte längre bry mig om resultatet, oavsett om det ser tråkigt ut på tdb med några uteslutningar, så är det så och när han ska säljas så hoppas jag ändå att han kommer till en tjej som jag var när jag köpte honom, med så mycket mål och ambitoiner att vilja om att komma långt, fast denna gången kommer förhoppningvis Priffe lära upp den tjejen istället för att gå den sjuhelsikes långa resan som jag tagit, en ungponny och mig som kanske tog vatten över huvudet, men som efter tre år har gått ganska bra ändå, han är ju snart en välutbildad dresyris iallaafall och hoppdelen är ett annat kapitel..
Jag kommer inte bry mig så mycket om han kommer gå bohuscupen i hoppnig och la/msv dressyr, tvärtom eller inget av det huvudsaken över både prestationer och pengar kommer alltid vara att han ska ha det bra, och då kvittar egentlgen några uteslutningar egentligen!
 
Så hur som helst, taggad, kanske inte så jättemycket, fast ändå, vi ska gå in på banan och visa upp hur otroligt tjusiga vi är, gå ut från banan och oavsett hur det har gått, ändå glänsa lite extra, för några mer besvikna miner eller hårda ord mot mig själv - Det orkar jag inte med längre, dags att sopa undan all prestationsångest och ta fram någon 10-årig b-ponny ryttare som älskade sin ponny lika mycket för att den stannade ut sig som när den hoppade hela banan.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0