Tjosan!

Nu har jag kommit hem från jobbet, jag ska slänga i mig lite mat, gå upp till stallet och senare kanske åka in till stan med Mamma, hittade en klänning som jag ska kolla på ;) men först av allt är det lite mat som gäller för att få lite energi! 

Priffe ska sedan ridas ut en lång skrittrunda! Tycker det är viktigt att han måste återhämta sig lika mycket mentalt som fysiskt efter en tuff vecka, med ny miljö och egentligen alldeles för mycket intryck för hans huvud, ska han klara av att åka till Strömstad om sisådär 15 dagar, gäller det att han är mentalt återställd och fått tänka igenom allt som hänt, med långa dagar och nätter i hagen samt helt kravlösa skritt promenader och ridturer på samma ridvägar han gått på i tre år. Inget nytt. 

Och efter Strömstad ska han få trappa ner i två veckor för att sedan stå och skrota hela Augusti, kan kännas riktigt trist att behöva "ställa av" honom, men både hans kropp och knopp behöver det, det hade varit roligast för mig att hålla igång honom hela sommaren och kunnat tävla hela sommaren och hösten, men självklart går hästen alltid före mina egna behov, och nu behöver Priffe få ta det lugnt och jag tror det kommer göra otroligt gott för honom att få skrota lite, hans kropp kommer må bra av det och framförallt hans huvud kommer må bra av att få vara vildhäst i tre-fyra veckor! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0