Fem små tvångstankar

* jag knäpper alltid alla spännen på täcken, martingalen och övrigt utåt så inte någon pigg på något sätt kan komma på Priffe 

* jag måste alltid borsta av och göra rent hans hovar innan och efter ridning både invändigt och utvändigt haha! 

* Jag får nästan lite ont i magen om någon annan mockat Priffes Box.. Jag vill alltid ha det på mitt sätt och jag vill alltid mocka själv för att kunna hålla koll på hur mycket mat han lämnat eller inte, hur bajset ser ut osv.. Detta är nog min värsta tvångstanke.m

* Jag kan aldrig knyta fast honom i grimskaftet om jag inte gör en säkerhetsknut som jag lätt kan dra loss eller som går loss om Priffe kastar sig bakåt, han är en mästare på att få grimskaftet över huvudet och bli rädd för att han sitter fast, och lär sig gör han aldrig! 

* Jag skulle aldrig, altså aldrig kunna ha medryttare eller någon som hjälper mig med Priffe, jag tappar kontrollen totalt och får panik om jag inte har full kontroll på att allt verkligen är gjort rätt.. Det är sjukt!
Bara tanken av en okänd människa runt min häst får mig att rysa... 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0