Massage är bra för alla!

Klockan är just nu snart 8 och jag ska pallra mig upp till stallet för att massera Priffe lite, gick in på equipage.se och letade upp en artikel av marina Axelsson collum en väldigt känd hästmassör och började läsa på en hel del och ska nu upp pch testa det hon skrev man kunde testa på sin egen häst! Haha! Hästfreak nr1 här! 

Men iallafall har jag bestämt mig för att ta ut massör till honom nästa nån gång innan AW, mer för att checka av hans muskulatur och så att allt stämmer, inte spänd osv, sådant kan ju leda till belastningsskador och andra hemskheter eftersom han hålls igång så mycket som han gör, tränas varje dag och tävlas! 

Än sålänge tror jag att jag fixar det relativt bra själv, jag vet ju vilka muskulaturer och områden som är bra att massera och Priffes reaktioner på min massage är 1000 miljarders gäspningar och sömn typ, så han tycker det är otroligt skönt och avslappnande! :) 



Riktigt bra och lättläst text med bilder att jämföra texten med! Gå in och kika själva! 

Jag ger Priffe massage ganska ofta, just för att jag vet att jag inte kommer åt allt en utbildad person gör, speciellt denna veckan, dock i lite olika former, förra gången, alltså i fredags tror jag, gick jag ju bara över honom med en massageborste över typ hela kroppen, idag blir det en mer seriös form med anrika och en ännu mer påläst Emelie! 
Och om jag gör något knasigt kan det ju aldrig skada med lite tryck här och var, Priffe tycker det är lika skönt för det! :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0