Godmorgon!

Jag börjar inte förens 10 på tisdagar men jag gick upp tidigt idag ändå för att kunna ta det riktigt lugnt och så var jag ute på en promenad på sisådär en halvtimma., vilket räckte gott och väl då jag kände av träningsvärk sen springturen igår.. Tur att det släpper lite tillslut, känner mig dock lika stel nu igen! 

Idag kommer hovslagaren till stallet, Priffe måste verkligen få nya skor, jag förstår verkligen inte vad som hänt, jag brukar alltid sko var  åttonde vecka, vilket har räckt gott och väl, men denna gången har skorna slitits ner bra mycket mer än vad det brukar och Priffes fötter växt i rekordfart - kanske beror på den nya foderstatusen han gått på i en månad nu! Hur som helst får han nog börjas sko var 6-7 vecka om han nu ska slita så mycket haha! 
Jag rider Priffe innan hade jag tänkt då tycker han att det är trevligare att bli skodd när han är lite trött, annars rinner tålamodet slut lite väl fort...

Och föresten, Reine träningen gick så grymt bra igår, Priffe hade lika bra framåtbjudning inne i manegen som han har ute, han brukar ju gärna vilja sega till där inne och gärna inte ta tag i sig själv för att jobba utan man får påminna och vara på honom, igår blev han riktigt hetlevrad och ville nästan sticka iväg i galoppen som om han hade myror i brallan, lyxproblem! 
Han har ju den heta inställningen ute på utebanor och på ridvägarna, men har aldrig lyckats få med det in i manegen, så efter mycket beröm och försök att få det positivt för honom inne i en manege verkar hjälpa riktigt bra! Så det var superkul igår! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0