Visste ni att...

...Priffes man i solen skiner verkligen som silver, efterssom hans man består av en salig blandning av vita, svarta och sjutton olika nyanser av grå, så blir det den effekten när han inte är inpacketerad i lera. Ser lite fancy ut! 


.... Saker som det på bilden ovan är sånt som händer hela tiden runt Priffe, det går inte att vända ryggen ens 1 sekunda mot honom utan att han hittar på något, ni kan tänka er alla de gånger jag fått ställa upp skottkärran efter han vält den när jag mockat hagen, självklart full, eller alla gånger jag fått fylla vatten 10 gånger på en dag för att han ska välta ut allt igen, eller som senast när han var i gödselstacken och grisade... Men det har väll sin charm det också! 

....enda gången Priffe visar någorlunda sur min är när han ska få hinken med mat på morgonen och när man spänner gjorden runt magen, annars kan man nog säga att den ponnyn aldrig lägger öronen bakåt, sen kan han definitivt ha humör, och bli grinig om han inte har fått skriva avtal på saker och ting (väldigt stoig hahah) men då ser man bara all djävulskap han tänker hitta på i hans ögon men öronen, dom är framåt haha! 

.... Priffe kan gny som en hund, och när han gör det så är han riktigt ängslig, det kan vara som igår när jag gick ifrån Debbie med Priffe och han gnydde, gnällde och gnäggade hela vägen till manegen, för att han var tvungen att gå ifrån Debbie! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0