Ett lite klarare inlägg ;)

Insåg nu när jag läste igenom föregående inlägg, att det i princip var oläsligt? Skrev minsann lite för fort på telefonen och var nog lite trött i mössan!  Ursäkta mig för det! 

Iallafall gick träningen fantastiskt bra och jag slänger upp någon film här om så önskas

Sivert har träningar i säve varannan onsdag dessutom som jag definitivt ska försöka få en plats till! Då handlar det om vanliga hoppträningar! 
Sedan kommer det fortsättas med inomhusterrängen som vi var på idag, lite då och då när det blir av och finns plats, det hade varit kul och väldigt nyttigt! 

Tips och trix som jag fick med mig efter träningen var 
* börja träna själv för att få upp konditionen 
* Rama in, spänna fjädern och sätt ponnyn på bakdelen, upp med nosen och hoppa. Det är inte svårare än så. 
* Träna mer med bommar. Exempelvis få in så många galoppsprång som möjligt mellan två bommar. Han ska bli ännu mer reglerbar med andra ord. 

Självklart var det mer, men detta var det som fastnade mest 
-och som jag ska träna mycket på. Jag får helt enkelt börja motionera mer, bära bommar fram och tillbaka och få starkare ben att rama in med ;) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0