Hoppträningen!

Altså vilken ponny jag har! Vi var ett fantastiskt bra team idag! Vi är i en riktig uppåtspiral just nu där framsteg efter framsteg löser av varandra! 
Jag ska fortsätta trimma och rida som jag gör nu och fortsätta utvecklas precis såhär, det kan och får inte komma en till svacka, och ärligt talat, det kommer det inte göra. (Okej, peppar peppar ta i trä) 

Och med denna sadeln som sitter kanon på honom har jag fått en helt ny ponny dessutom. Han är framåt och vill göra saker mer än någonsin! 
Sen efter träningen med Sivert Johnsson har jag fått helt nya sätt att se och lösa problem/situationer, Det ända som gäller är att få upp nosen, lägga om benen, stadiga tygeltag och spänna "fjädern" i Priffe. Då blir han perfekt reglerbar och det ger en så fin ridkänsla. 

Sedan hade jag ett nytt bett idag också, ett Baucher bett, som han funkade fantastiskt fint på, han slog inte och grejade med huvudet alls, lyssnade fint och framförallt så gjorde det att det blev mycket lättare att spänna den där "fjädern", avstamp och språng blir tusen gånger bättre och rundare, utan att jag ska behöva ta så himla mycket i handen som med vanligt tre-delat. Nu kan jag ha mycket finare hjälper som blir trevligare för Priffe. Det märkte man framför allt på att han inte ville fly från bettet, utan sög tag, löddrade mer och inte slängde med huvudet som innan. Fantastisk fin känsla. 



****



Jag kyler alltid Priffes ben efter hårdare ansträngning, men det regnade så fasligt att jag inte ville gå ut till vattenslangen. Tur att jag har en snäll häst iaf, såhär stod han medans jag fixade ordning honom och allt runt omkring hahah :) 

Tips är att om ni tar efter mina knäppa idéer och inte har något säkerhetstänk som jag tydligen tappad bort, så använd en mjuk hink, som jag faktiskt gjorde nu, då kan inte hästen skada sig på den om den skulle trampa igenom kanten om den inte står stilla. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0