Bilder!!

Det blev ett antal härliga höstbilder idag, så jag kommer lägga upp dom i tre delar! första delen idag är från uppvärmingen!
 
Börjar alltid med att skritta fram ordentligt när jag rider, sedan ser jag till att bara värma upp i trav och galopp och göra lite större volter, länga- och korta stegen samt övergångar, så man är bekväm och varm i kläderna innan jag börjar ställa krav så som mindre volter mellan hindrena samt att jag flyttar ut bakdelen från voltspåret, fortsätter med övergångar och varierar sitsen med att stå eller sitta ner i både trav och galopp. när jag är nöjd börjar jag hoppa fram på mindre bockar och gör det både på volt och med raka anridningar före och efter hindret. huvudordet när jag värmer upp hästarna är att få in så mycket variation i arbetet som möjligt. det ger ingenting att rida på rakt spår i samma takt utan det gäller att få igång.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0