Händer nya grejer hela tiden!

Vet ni vad? 
Jag ska på terräng träning med Priffe nästa söndag! 
Va! nu? Tänker ni säkert, men det är såhär -
Jag vill pröva terräng med Priffe, jag tänker, varför inte? Han är säkert grym på det och kommer säkert tycka det är jättekul, men jag har inte superlång tid på mig eftersom han under våran ska säljas någon gång, därför har jag varit så grym och googlat runt och hittat terräng förberedande träningar - inomhus! För Sivert Johnsson som blandannat är Reines (min dressyrtränares) gamla elev. Sivert har ridit EM och VM och massa mer. 
Det verkar som ett grymt koncept och jag hakade på direkt efter att ha pratat med Reine.
 Med hjälp av detta kommer Priffe bli förberedd inför att gå startfältävlan väldigt snabbt in på våren. Så man kan anmäla sig till dom första som kommer ut och vara förberedd! 

De har helt enkelt flyttat in alla knasiga terräng hinder in till en manege, och sedan antar jag att man har en sorts undervisning samtidigt om grunder och tänk. 

Upp och nerhopp har Priffe hoppat innan utan några problem, samt vatten galopperar han igenom utan att blinka. Det är bara dessa skumma hinderna som ska bli en bagatell nu också, vilket jag inte tvivlar på en sekund ens! 

Så till våren är det terräng och att starta Lap1 som gäller. Sen kan han få komma till en ny ryttare jag så omsorgsfullt ska hitta! 





Här är några av de hinderna som tas in. Väldigt lätt och lagom nivå att börja på tycker jag, men ändå så lärorikt för Priffe och mig. Det är väldigt typiska hinder man stöter på. Detta kommer nog bli kanon! Vill ni läsa mer - stall örbacka ska ni googla på då ;) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0