Lov-vecka!

Först och främst godmorgon! Vaknar upp till lov denna måndagen och känner mig väldigt nöjd med det! 
Även fast jag vaknade av mig själv runt 6-tiden imorse och var pigg, så är vetskapen av att man kan ligga kvar i sängen eller göra vad man vill med dagen underbart härlig! 

Innan klockan slår åtta ska jag bege mig till stallet för att ta av Priffes stödstrumpor (med andra ord nattlindor med back on tracks paddar under)  och efter det gå hem för att äta frukost! 
Sedan är det troligtvis 3 hästar som ska bli ridna idag, och det är nog det jag kommer hinna med haha! 

Dallas, den svarta skönheten som ägs av Inger i stallet har jag ridit en hel del det senaste och jag var även iväg och tränade för Emelie Cajsdotter igår, vilket gick helt super, pratade mycket om att få plats med all energi den hästen besitter i ett paket, han får inte använda den genom att springa iväg i gångarterna, fokus på min sits och andning gjorde mycket att vi kom till det stadiet där energin får plats, men inte tas bort av handen! 
Idag ska jag rida honom igen och imorgon är det dressyrträning för Christian Begtsson! Himla roligt! :) 

Priffe trimmades lite kort igår, eftersom det är Reine träning idag! Red cavaletti bommar och fonus på mycket övergångar för att ha honom framme för skänkeln och till handen! Blev finnemang! 


Jag måste verkligen försöka ta med mig kameran till stallet för att ta lite nya bilder! Jag lovar att fixa det :)) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0