Hallå godingar!

Alltså ni skulle sett min ponny på träningen igår! Han gick så himla bra för Reine och han har verkligen börjat acceptera skänkelvikningar, han börjar slappna av och ge efter, vilket såklart känns superbra - slipper skämmas på lätt A 1:an den 11 oktober för att han inte vill flytta för skänkeln, haha! 
De sidförande har höjts med två-tre poäng sedan bara förra veckan! Då ger all träning ett kvitto! 
Det har inte varit att han inte kan, det har bara varit att han tyckt det är så j#vla jobbigt och trögt, vissa hästar har det svårare, men med lite hjälp från manegeväggen som stopp så han inte kan springa ifrån, har han helt enkelt tvingats till att acceptera det ( låter hemskt att det står tvinga, men kom inte på ett annat ord, hjälpts kanske?)
Nåväl hur som helst, med hjälp av vägg och positivt beröm och klapp, tycker han det ändå fungerar att försöka haha ;)
Sen den förvända gjorde han grymt också! Alltså sååå bra! Stadig, inga byten utan bara så klockrent!  Nej slut tjatat om träningen! 

*** 

Idag är det dunderplugga som gäller! Sen ska det även bli ett litet hopp/markarbets pass i stora paddocken, ska verkligen tjata på någon att följa med för att filma samt fota, han hoppar verkligen så fint! Ni skulle sett honom senaste hoppträningen! 

Nåväl resten av hans vecka kommer se ut som följande

Tisdag: Hopp/markarbete somsagt! Förhoppningsvis står alla grejer kvar i paddocken sen igår då jag såg en hoppa, annars får man helt enkelt börja konka bommar ;) 

Onsdag: Priffe sa skos redan 9:30 på morgonen vilket inte kommer underlätta för den nya hovslagaren, som jag tänkte Priffe skulle göra ett gott intryck på.. Efter en hel natt har den ponnyskiten samlat på sig en hel del energi och kommer jävlas ordentligt.. Genom att bita i rumpan, skrapa med frambenen, inte stå stilla osv. Så det blir att gå upp tidigare och rasta ponny innan helt enkelt, antingen att han får gå på linan och att jag rider honom senare på dagen, eller om jag rider honom ordentligt direkt så är jag klar i stallet :) 

Torsdag: skritt, 30-40 minuter i skogen och bara mysa! 

Fredag: tänkte att jag skulle gå till manegen på lördag morgon för att hoppa, så bäst är att bara trimma/jogga i paddocken, så han är fortsatt lösgjord och fin! 

Lördag: hopp i manegen! Om inte den är ledig (tror svagt att klubben ska ha tävlingar i helgen, får kolla upp det) så om den inte är ledig så blir det i paddocken hemma :) 

Söndag: tar det lite lugnt, tömkör eller joggar! :) 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0