JAAAA!

Gruppindelningarna på ponny försvinner i årskiftet, vad jag förstod det som när jag läst artiklarna från svenska ridsportförbundet! 

För mig som inte gör en speciell elitsatsning på ponny har detta inte varit hela världen för mig mer än att det varit jobbigt att hänga med på tävling och att det tagit längre tid, men i och med att detta tas bort gläds jag otroligt mycket för mina vänner som har haft det otroligt tråkigt och jobbigt med denna gruppindelning som tävlar högre och för er som, ska fylla 16 år nästa år - Nästan så man säger grattis till er!! Ni slipper muppgruppen som jag ridit under senaste året! Fyfan vad tur ni har! 

Sen är jag glad att de behåller åldern 20 på ponny ändå, även fast grupperna är borta! Då kan jag fortfarande tävla ponny ett tag till om det skulle falla mig in, även fast jag kan göra det i hela livet om jag vill eftersom jag enbart tänkt ha/skaffa ny ungponny ett litet tag till och därmed behöva tävla avd b. 
Men ändå nu när åldern 20 behålls så finns ju ändå möjligheten för mig kvar i två år till, vilket jag tycker är roligt! 
Jag kommer ändå aldrig hinna tävla högre eller på elit med ponny, utan jag ska bara försöka köpa in ungponnys för att sedan sälja dyrare med utbildning för att kunna bygga upp ett kapital till en finare storhäst som jag senare ska satsa på. Men för det krävs det mycket pengar och dom finns inte i fickan, så jag kommer behöva dessa två åren att spara och förhoppningsvis göra bra affärer, och då finns möjligheten att både tävla avd.b och a! 

Tack ridsportsförbundet, för att ni tillslut lyssnat på alla mina vänner som tävlar ponny och för alla andra ponnyryttare där ute! Det var på tiden! 
Nu främjar nu ponnysporten igen! 



Tror ni det kommer fungera bra att ha 14-20 åringar att tävla mot varandra? Det tror definitivt jag! På storhäst tävlingar är finns det ju lika mycket ålderskillnad! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0