Onsdag! :)

Jag började dagen med att gå upp till Priffe vid 8-tiden, han har fått nya skor idag kl halv 10 så jag kände att han skulle behöva rastas av innan, så inte all energi som samlats under natten skulle gå ut över hovslagaren... Det var bra tänkt av mig tror jag, för efter långpromenaden lät jag honom löpa på linan i paddocken, och OM han brallade! Det var väldigt mycket myror i hans ben vill jag lova! Sen stod han lugnt i stallgången och retades inte allt för mycket med den nya hovisen Thomas! 

När jag var klar i stallet gick jag hem och har redan hunnit tvätta fyra tvättar med benskydd+lindor, schabrak och hästkläder... Puh man borde tvätta oftare så det inte hinner samlas så mycket på en gång! Men rent och fint blir det nu! 
Under tiden när jag väntar på att tvättmaskinerna blir klara så sitter jag och pluggar affärsjuridik och nästan somnar! 

Senare ikväll, eller rättare sagt så sent som kl nio ska jag vara i manegen för att hoppa lite, det brukar inte vara folk där den tiden som bryr sig så mycket om jag stället fram hinder i manegen, även fast det inte är fri hoppning! Är jag där tidigare så blir det sura miner och ajabajja ;) 
Tänkte iallafall ta fram tre hinder, två oxrar och ett räcke, sedan sätta ihop det till en liten mini bana! :) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0