Reine träningen!

Jag kände att jag var tvungen att göra en lite längre utvärdering av gårdagens träning, som vi fick ut otroligt mycket av och som gjorde att hopp inför La- programmet kommer sitta galant på finalen i div två om tre veckor kommer bli hur bra som helst! Samt att då även stress och nervositet släppte inför det! 

Kanske ska förklara just vad det är som har krånglat:
Den förvända galoppen, Priffe har bara bytt och bytt och bytt hela tiden, just för att han har otroligt lätt för att byta, men inte befäster det helt med hjälperna från mig, då tar han egna beslut och byter själv, en häst som helt befäster byten, väntar på signal från ryttaren. Det gör inte Priffe. Så igår tränade vi på just den förvända galoppen, vilket tillslut gick superbra, och inga mer byten. Så han ska få smälta det lite i tre dagar sen är det bara att få det ännu lite snyggare som gäller! :) 

Sedan har även skänkelvikningarna varit lite krångliga, han tycker det är så jobbigt så han smiter bara ifrån mig, så igår gjorde vi de sidförande mot sargen så att den hjälper till att stoppa upp, så man inte behöver ta så mycket alls i munnen samt att det tvingar han att faktiskt korsa. Efter typ 8 halva långsidor fram och tillbaka i båda varven, började höfterna och bogarna bli riktigt mjuka och skänkelvikningarna höjdes med nästan 1.5 p om det hade varit tävling. Så 7.5 hade det blivit, om Reine bedömt! 

Så nu är det bara att fortsätta öva så kommer det bli helt galant! :) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0